Nyheter

05.06.2015 12:54

Tidningen Ångermanland har tyvärr slarvat bort vår annons som vi beställde till idag fredag, mycket beklagligt. Vi kontaktar alla säljare angående detta under dagen, jättetråkigt att behöva göra det men vi känner att det är viktigt att säljarna får veta att förutsättningarna har förändrats ge dem möjligheten att avboka sin plats, om de skulle vilja.

Hittills har vi fått tag på 12 stycken (av 23 inbokade) varav 11 fortfarande kommer vara med. Vi tackar så mycket för förståelsen och hoppas att resterande 11 som vi inte fått tag på ännu också kommer vilja stå med oss på söndag.

För att kompensera för tidningens misstag får vi helt enkelt jobba hårdare med marknadsföringen på Facebook de här sista dagarna (i olika köp och säljgrupper inom Kramfors/Ångermanland/Västernorrland bland annat), och så fort vi upptäckte att annonsen inte var med i tidningen idag tillverkades skyltar som nu sitter på stan i Kramfors, utanför ett par butiker.

01.06.2015 22:04

Nu är det mindre än en vecka kvar till loppisen och det blir ett ganska stort gäng där ute på gräsmattan! 23 inbokade säljare för tillfället, så himla roligt! Alla uthyrningsbord är bokade men det finns fortfarande plats för ett par till så har du inte bokat ännu, gör det nu :)

21.05.2015 20:54

Kan med glädje meddela att 19 personer hört av sig och bokat plats på loppisen! Det finns fortfarande plats för fler, men alla uthyrningsbord är bokade så vill du vara med måste du ta med eget bord. Det behöver ju inte vara ett loppisbord, funkar lika bra med ett trädgårdsbord, campingbord, tapetbord eller vad du kan tänkas ha för slags bord hemma. Du har ca 3 meter att hålla till på.

Vänta inte alltför länge med att boka en plats då vi har begränsad yta att hålla till på. Det har gått otroligt snabbt med bokningarna i år motför förra året då de flesta anmälde sig i sista minuten så vill du vara säker på att få plats, boka så snart du kan.

17.05.2015 13:53

Ta tag i närmsta penna och notera 7 juni klockan 11-15 i kalendern för då är det dags för bordsloppis igen! Det här har jag (Liie) längtat efter under hela vintern, en av höjdpunkterna på sommaren enligt mig.

Vi kör samma koncept som tidigare då det fungerat bra, på uteplatsen säljs fika och varmkorv, Loppis och Antik har öppet och utanför ställer säljarna upp bord och säljer sina egna saker. Så härlig stämning.

Så var gärna med och sälj med oss! Jag är konstant inloggad på vår loppismail under hela min vakna tid och försöker alltid ha telefonen i min närhet så det är bara att höra av dig om du vill boka plats eller undrar något. Hoppas vi hörs!

05.09.2014 00:37

Stort tack till alla er som besökte och handlade av oss på bordsloppisen 31 augusti! Det blev en lyckad tillställning med totalt 15 bord utanför Loppis och Antik med en härlig mix av prylar; verktyg, porslin, husgeråd, leksaker, kläder, nya hudvårdsprodukter, hantverk mm. Du ser, man kan ta med lite vad som helst på vår loppis och det är det som är så roligt, variationen och att de allra flesta besökare kan hitta något som tilltalar dem. Vi fick dessutom helt perfekt loppisväder, kunde inte ha önskat bättre!

Ett jättetack även till alla säljare som var med, hoppas ni känner er nöjda med dagen! Det gör åtminstone jag, när allt var över tog jag och sambon hem två stora tomma flyttkartonger, flera tomma påsar, vi fick ett par fria klädgalgar och skosäcken minskade. Kartongerna ska vi försöka fylla på under vintern så vi är redo till våren 2015 då vi kör igen.

Vi vill även tacka er alla som varit med och gillat, delat och spridit bordsloppisen i sociala medier och berättat för era vänner! Det får ni mer än gärna fortsätta med, det här var som sagt inte den sista bordsloppisen.

Och till sist, TACK till min kära mormor som skötte fikaförsäljningen galant! Det där med fika gillar jag förresten, inte bara för att det är väldigt gott men det var så många som stannade till och satte sig en stund i utemöblerna för att njuta av fikat och dagen och bara prata lite med varandra, helmysig stämning.

Hoppas vi ses till våren nu! Håll utkik på hemsidan eller prenumerera på nyhetsbrevet så missar du inte när vi satt ett datum för den tredje bordsloppisen. Ha det gott så länge!

29.08.2014 11:22

Vi märkte förra gången att de flesta säljarna anmäler sig i sista minuten, så vi tror och hoppas på att det blir ännu fler än de 11 som redan bokat plats. Vi hade annons i lokaltidningen igår och det kommer ytterligare en till imorgon, och det glada vädret som förutspåtts tidigare ser ut att hålla i sig! Sol blandat med lite moln och inget regn sägs det fortfarande!


Ett av våra sätt att marknadsföra bordsloppisen, den stora skylten mitt emot Dollarstore. Svår att missa :)

24.08.2014 13:05

Alla tre väderrapporter jag kollat säger sol på söndag, utan nederbörd! Vi får hålla tummarna för att det inte förändras, men om vi skulle få otur med regn trots allt så löser vi det för alla säljare. Det finns plats i ett stort garage samt carport, och huset som Loppis och Antik finns i har två våningar med långa altaner, den översta lägger vi ut presenningar på och får tjäna som tak, så står vi på den under. Även i det inglasade uterummet finns plats för ett par säljare. Med kreativitet löser man det mesta och vi kommer ha roligt vilket väder den än blir, varmt välkommen :)

21.08.2014 20:18

Nu har jag (Liie) börjat plocka upp det som blev kvar efter förra bordsloppisen, har tänkt sänka priserna för att förhoppningsvis få sälja så mycket som möjligt nu. Loppisnybörjare som jag är så jag tror att mina priser kanske var lite för höga sist. Gick efter vad jag kände att jag kunde få på Tradera för t.ex skor och kläder men tror inte det fungerar på loppis. Men med tanke på att man slipper skriva beskrivningar, handskas med de som budar men inte fullföljer, vänta in pengar, packa fint och säkert, ta reda på och betala frakt samt posta och ha en klump i magen över att fraktbolaget ska slarva bort/ha sönder grejen på vägen så känner jag att det helt klart är värt att sänka priset litegrann och sälja lokalt istället.

Nu handlar det inte riktigt om att tjäna massor av pengar för mig, jag vill mest bara ha en rolig dag och att saker jag inte behöver längre kommer till användning hos någon annan, istället för att de hamnar på soptippen. De extra pengarna är såklart ett trevligt tillskott och som man säger, många bäckar små.. Jag märkte trots allt av det förra gången, var helnöjd med dagen och semesterkassan fick påfyllning :)

Ta och boka dig en plats du med och ha roligt med oss! Jättekul dessutom att gå runt och kika hos de andra säljarna, jag kunde inte låta bli att fynda litegrann sist.


Minst 7 par skor tar jag med, och lägger dessutom åtminstone två av dem i min gratislåda :)

14.08.2014 17:50

Vi tyckte vår bordsloppis behövde en egen hemsida, så här är den! Den drivs genom webnode.se som jag varmt kan rekommendera, lätt att förstå sig på och allt vi behöver verkar finnas här, dessutom är det trevlig support. Om du tycker det fattas någon information på hemsidan eller märker av att något inte fungerar som det ska, hör gärna av dig till liie.blogg@hotmail.com så ska jag försöka åtgärda det :)

<< 1 | 2

Prenumerera på nyhetsbreven så missar du inte nästa bordsloppis.